Data gedreven innovaties
Scannen van een QR-code
Medewerkers scannen voordat zij bij een bewoner naar binnen gaan een QR-code op de deur. Ze lezen hier de belangrijkste informatie over de bewoner. Wil een bewoner juist even blijven liggen of gelijk geholpen worden? Wat vind een bewoner leuk om te doen, waar wordt de bewoner blij van? Dit is voor vaste medewerkers, maar zeker ook voor uitzendkrachten, hele handige en eenvoudige informatie. Het zorgt voor persoonsgerichte zorg; waar we als Cardia voor staan. Lees hier meer over deze innovatie.
Dashboard dossiercontrole
Samen met de afdeling Beleid en Kwaliteit van Cardia is er een dashboard ingericht. In dit dashboard kunnen medewerkers in één oogopslag zien wat de stand van zaken is van verschillende onderdelen die belangrijk zijn om de kwaliteit van zorg op locaties te monitoren. Medewerkers hoeven niet meer elk dossier afzonderlijk aan te klikken tijdens een dossiercontrole. Dit is minder arbeidsintensief en bevordert daardoor ook het werkplezier.
Inzicht in personeel
Samen met de afdeling HR is met data gedreven innoveren gewerkt aan inzicht in de mobiliteit van personeel. Er is nu een actueel zicht op instroom, uitstroom en doorstroom van personeel per locatie en per team. Dit biedt veel kansen en een handvat om te werven voor nieuw personeel.