« »

Kwaliteitszorg

Cardia zet zich ten volle in om bewoners de benodigde aandacht en nabijheid te bieden en toezicht te houden. Wij werken vanuit ‘Hart voor zorg’. De manier waarop wij ons onderscheiden, geven we aan in de klantbeloften en de bijbehorende medewerkerswaarden.

Onze beloften

Onze zorg en dienstverlening in de richting van onze cliënten is altijd:

Geloofwaardig
aandacht, luisteren, compassie, betrouwbaar, trouw

Wij zijn geloofwaardig, oftewel betrouwbaar en trouw in onze werkwijze en afspraken. Vanuit de gedachte dat ieder mens uniek is en gewaardeerd wordt, verlenen wij zorg die past bij uw levensverhaal. Er is aandacht voor ieder persoonlijk en een ieder voelt zich persoonlijk gekend. U kunt zichzelf zijn.

Concreet bieden wij elke cliënt voldoende ondersteuning. We zorgen ervoor dat de inzet van gekwalificeerd personeel is afgestemd op de behoefte van de cliënt. 

Deskundig
professioneel, vakkundig, goede zorg, kwaliteit, bekwaam 

Wij verlenen professionele zorg en diensten met een goede kwaliteit. Onze locaties bieden een veilige en gastvrije leefomgeving. Dit is mogelijk omdat we vakkundig en bekwaam zijn. U kunt zich daarom veilig bij ons voelen.

Onze kennis en kunde richt zich naast de dagelijkse zorgtaken ook op zingeving, waarbij wordt ingespeeld op uw achtergrond en persoonlijke wensen.

Kwaliteitskader Verpleeghuiszorg
De inzet van medewerkers van en voor Cardia voldoet aan de vereisten van het Kwaliteitskader Verpleeghuiszorg. Hierdoor is altijd iemand aanwezig die voldoende bevoegd en bekwaam is voor de vereiste zorgtaken. Ook is er voor elke locatie een BIG geregistreerde verpleegkundige en een arts 24/7 bereikbaar en binnen 30 minuten ter plaatse.

Ook bij het ontwikkelen van medewerkers omarmen wij het Kwaliteitskader Verpleeghuiszorg. Op basis van een strategisch opleidingsplan worden alle medewerkers aantoonbaar versterkt in hun vakbekwaamheid. Cardia biedt haar medewerkers tijd en ruimte om zich te ontwikkelen. 

Uw mening

We checken regelmatig of onze kwaliteit van zorg aansluit bij de beleving van onze klant. We doen dit door klanttevredenheidsmetingen uit te voeren. Ook nodigen we cliënten uit om hun mening over Cardia in een persoonlijk gesprek te geven. Verder leren we van elkaar door met elkaar mee te lopen tijdens het verlenen van de zorg. Dit maakt dat we HKZ-gecertificeerd zijn.

Voor Cardia is het belangrijk om innovatief te zijn. We zijn voortdurend op zoek naar nieuwe werkwijzen om onze klant zo zelfstandig mogelijk te laten zijn en om onze medewerkers te ondersteunen bij hun werk.

Mantelzorgbeleid

Als mantelzorger levert u als geen ander een onmisbare bijdrage aan de kwaliteit van het leven van uw dierbare. Hoe de zorgsituatie ook is, als mantelzorger komt er veel op u af. Het kost veel energie en tijd om de zorg af te stemmen, praktische zaken te regelen en voldoende tijd voor uzelf te houden. Cardia ondersteunt u hier graag bij.

Zelfevaluatie

Cardia evalueert periodiek de kwaliteit van zorg door middel van onafhankelijke onderzoeken naar de kwaliteit van zorg, de interne onderzoeken naar de kwaliteit van zorg, cliënttevredenheidspeilingen en cliëntpanelgesprekken. Op basis hiervan is de thuiszorg van Cardia HKZ-gecertificeerd.